18 januari 2008

"loud-noise-control-police"

En gång i begynnelsens tid när jag först flyttade till London bodde jag ett högljutt kollektiv, vi var 8 festande svenska tjejer i en 3-rummare, så här efteråt undrar jag hur vi klarade det..men det gjorde vi, alltså att bo 8 st i en 3-rummare inte hur vi klarade av festandet..för det gjorde vi =)
Vi blev efter 9 månader ut-kickade, våra grannar klagade till hyresvärden, dom greja till och med en namnlista som alla grannar skrev på för att få ut oss..så vi blev förflyttade till en ny lägenhet!
Men under en av våra efter-fester knackade det på dörren & utanför stod "loud-noise-control-police" (eller vad dom nu egentligen heter) ordningsvakter som kommer när grannar klagar på andra grannar..som e högljudda!
Om vi fortsatte vara högljudda skulle vi åka på en böter på ca 5000 pund..efter detta blev vi jätte tysta..sen flyttade vi ut!

Våra nya grannar e högljudda!
Dom pratar jätte-högt, sjunger i duschen jätte-högt & spelar musik mitt i natten jätte-högt, jag ska förvisso flytta ut om en vecka men funderar starkt på att ringa dessa "loud-nose-control-police"..
Nu e det ombytta roller skulle man kunna säga!

Inga kommentarer: