11 mars 2008

London-Paris-Stockholm=HEM!

Jag har under ett par dagars tid försökt tråckla med att hitta ett flyg FRÅN London TILL Stockholm där jag kan ta med Gizmo, helts som hand-bagage men det verkar helt omöjligt så han skule då få flyga särskilt med så kallat cargo-frakt...jo men visst nemas problemas tänkte jag..skulle så klart vara lite orolig att han skulle få flyga ensam i kallt & mörkt & höjljutt transport utrymme...MEN..så fick jag reda på kostanden..mellan 500 & 700 pund...DYYYRTTT!!!
Det tänker jag banne mig INTE betala..(spelar alltså ingen roll att man ska från ett EU-land till ett annat..dyrt e det)
Så jag fick då tänka om min planerade rutt hem..
Kommer nu åka från Paris till Stockholm...inte för att nya snabba Euro-star tågen härifrån tar hund..åhh nej..jag måste åka BÅT..det blir klassikern Dover-Callais..allt som allt kommer det kosta ca 200-300 pund för mig+Nettan+Gizmo = min+Gizmos flygbiljetter hem+båt-biljetterna+våra 2 tågresor (från London till Dover, från Callais till Paris)
Mmm..Nettan har lovat att komma över & hjälpa mig hem..kommer ju ha lite packning oxå..dock kommer jag få skicka hem mer saker eftersom ingen av oss kommer orka kånka på en massa extra packning på våra OMVÄG hem..
Men hem kommer vi..OCH en bra grejj med detta blir att Gizmo får flyga som handbagage.. =)

Inga kommentarer: