27 mars 2008

varning för platt-tången!

Jag var hos frisören (min NYA) igår & trimma min lugg då sa hon att hon tyckte att jag borde komma in för en hår-behandling för mitt hår e så torrt & hade en massa kluvna toppar (dry and damaged som hon sa!) visst tänkte jag & boka tid för idag..
När jag väl kommer dit så säger hon att mitt hår e verkligen DRY AND DAMAGED..ehh..ok (betoning på VERKLIGEN!!)! Hon undrade om jag platt-tånga mitt hår..(visst, vem gör INTE det i dessa dagar liksom) iaf..då säger hon att jag INTE borde göra det mer..(eller inte göra det på ett tag iaf) hujeda mig..INTE PLATT-TÅNGA HÅRET..I-N-T-E alls!!
Shit..jag som har vågigt hår..hon misstod vågigt för krullligt & sa att jag inte alsa hade krulligt..NEJ V-Å-G-I-G-T..vågigt e nog f**n värre än krulligt, av krulligt hår kan man ju liksom göra nåt av, vågigt inte like lätt för det e ju varken eller liksom, inte rakt & inte krulligt!
Till råga på allt så tyckte hon att det var bäst att jag inte inte blås-torkar mitt hår..VAA???inte ens använda hår-fönen..nää, bäst att själv-torka/handduks-torka, allt för att undvika värme (heat) på mitt hår hmm...så nu kommer jag ha sätta upp det hår jag har i tofs tills vidare..så det så!
Frisören föreslog oxå att jag skulle klippa "layers" så att mitt av-brända hår ska blanda in snyggare med min inte-av-brända hår hmm.."layers", det låter kärring-varning-aktigt OCH kort, jag som håller på att spara ut mitt hår =(
Dock sa frissan att hon inte skulle ta nåt på längden utan bara jämna ut det av-brända eftersom det redan e typ kort..mm, visst får se hur det går!
Nästa torsdag e klipp-tiden, wish me luck..

Jag som alltid haft så bra kvalité på mitt hår..tur att det tjockt iaf så det klarardet mesta, annars hade man väl vart flintis vi det här laget..
Här har man tagit sig igenom diverse frisyrer & "hårmodellande" & så har man numera torrt & "skadat" hår nu..trist & tråkigt dock var hår-behandlingen jag gjorde idag guld värd, väldigt nice, rekommederas starkt!
Dagens avslutnings-ord får bli: take care of your hair =)

Inga kommentarer: