2 april 2008

Britter är INTE trevliga...alls!

Ok, så jag e inne på mitt sjunde bostads-år i detta "please-please-me-land" allt som dom säger e "cheers, please, thanks & sorry" jämt & så ofta dom kan....detta kan ge sken av att britter e ett trevligt folk-slag så är alltså ICKE fallet om man frågar mig..ohh nejjj!!
Dom e ruggigt otrevliga, särskilt mot invandrare/utlänningar OCH turister..var ju nämligen & turistade/sightseeinga igår med Nettan & Christian som e här & hälsar på & då råkade vi ut för x-antal otrevliga britter..av den yngre generationen ska jag då tillägga, den äldre generationen e fortfarande artiga & lite smått trevliga men alltså in den yngre generationen..

I England kallar man ungdomar som e lite störiga/bökiga (eller vad man nu vill kalla det/dom) för "yobs" jag HATAR dessa "yobs" dom e störiga, otrevliga, fula, vidriga, menlösa & ska alltid kommentera folk som går förbi dom, göra sig lustiga på andras bekostnad i tron att dom framstår som lite smått fyndiga bland sina "yobs"-kompisar..dessa ungdomar har ju dock en oviss framtid som alkoholiserade/knarkande social fall som innan 20 års ålder har minst 5 ungar med lika många partners..& bor i en mögligt ihopfallande lägenhet i nåt slum kvarter (precis så som deras föräldrar innnan dom) så att man kanske borde tycka synd om dom egentligen..att göra sig roliga på andras bekostnad e ju allt dom har & när dom inte har det..så har dom INGET!! (haha...rätt åt dom dock)
Nej, nu ska jag ut & promenera i dugg regnet...!!

Inga kommentarer: