15 april 2008

EU; inte lika för alla!!

Så har det alltså visat sig att England inte har samma "rules & regulations" som dom flesta andra EU-länder..att ta med sig hund/katt ut ur detta e OMÖJLIGT.. O-M-Ö-J-L-I-G-T, när jag väl trodde att det löst sig så icke!!
Idag skulle det bokas flyg hem...från Paris till Stockholm..allt bokat & klart så jag ringer båt-bolaget P&O & kollar att allt e ok...då helt plötsligt säger kvinnan i växeln att nej hundar får INTE komma med på färjan..fast det för en månad sen var helt ok...PANIK...så jag ringde & AVBOKA mina SAS flygiljetter & sen började jag ringa runt...hur ska jag kunna komma hem med hunden från detta land?!...jag ringde & ringde & ringde...tills 2 av mina samtal sa samma sak..att båt företaget P&O visst tar hundar på färjan...så jag ringer upp bolaget IGEN..(3 gånger på en månad, 2 gånger på en & samma dag) & får ett helt annorlunda svar..JO,hundar går visst med på färjan..hmm...& jag som avboka mina flygbiljetter....!!!!!!
Så himla surt..så nu måste jag börja om igen..boka om allt, denna gång bokar jag nog färjan först & flyget sen..

Inga kommentarer: