27 juni 2008

Strängnäs...

För er som inte vart i Strängnäs en sommardag har missat nått..(jag var där dag..igen, bor ju inte så jätte lång bort..ca 20 minuters bilfärd)
Strängnäs må vara litet & "enkelt" men väldigt fint & otroligt mysigt..speciellt på sommaren!
Denna småstad ligger precis vid Mälaren, när vattnet alltså & har en egen liten hamn för privata båtar av lustjakts-hållet.
Folk som bor precis vid vattnet bor otroligt fint med utsikt över Mälaren..det enda sevärda förutom att det e pittoreskt & trevlig arkitektur så e det en gammal kvarn (av nåt säkerligen historiskt slag) & Strängnäs katedral/domkyrka..& så vidare..
Anledningen till att jag rantar på om "Stränkan" är att jag gillar stället..detta e nog den enda småstad i hela Sverige som jag skulle kunna tänka mig att bosätta mig i..nu, sen eller jämt =)
Nu har ju inte jag vart i varenda småstad i Svea Rikets land men Strängnäs har pefekt avstånd till Stockholm..typ 40 minuter med tåget (om man inte kör) sen e man inne på centralen..inte många "hålor" som kan briljera med det..& det e bara så attans mysigt där..BESÖK stället om det finns möjlighet...
Tilläggas bör att jag inte särskilt mycket gillar närliggande Eskilstuna där jag gick i gymnasiet, stan duger, that's it..& så Malmköping..en mindre håla 30 min från Strängnäs där jag tillbringade olidlig tid på högstadiet..hatade det då,hatar det nu..kan har med att göra att mina klasskompisar inte vara särskilt trevliga men det relaterar jag till Malmköping i sig..så e det..
Nu ska jag promenixa med Gizmo =)
Hej för nu


Inga kommentarer: