20 juli 2008

Huvet opp i det blå....

Jag är fascinerad över himlen...& all dess skepnader..
Jag tycker om att stå & beskåda den ibland..en stjärnklar himmel, så man kan leta fram polstjärnan, karla vagnen & stora & lilla björnen men också sol nedgångar av olika slag...när solen ligger över molnen så det ser ut som himlen skiner i guld eller när solen gått ner så långt att molnen får en rosa ton som böljar över himlen..
Moln är minst lika fascinerande....att dom kan bilda olika "skepnader" som kan se ut som en hund, en blomma eller ett ansikte eller nått annat när fantasin skenar iväg..eller när moln ser ut som snö täckt bergs-toppar..
Man blir glad varje gång man drar upp rullgardinen & ser en klar blå himmel & sol..dock INTE när det e mitt i vinter för då vet man att det kommer vara svinigt kallt (jag hatar vinter & kyla) MEN nu i sommar, då blir man lycklig..det e nog mest under våren, sommaren & möjligen hösten som himlen e som som mest fascinarande att titta på...man blir fridfull på nått viss..
Jag har nog huvudet i det blå..för det mesta!!!

Inga kommentarer: