9 september 2008

jag ÄR chefs-material =)

Jag skulle nog f*n bli en bra chef, hård men snäll, snäll men rättvis, rättvis men bestämd, bestämd men j*vligt schysst..
OCH jag skulle på ett j*vligt bra sätt intervjua folk & sen på ett schysst rättvist men bestämt sätt föklara varför dom fick ELLER inte fick tjänsten..varför dom passade eller INTE..och slutligen tacka & önska lycka till..oavsett!
Jag har nu sökt kanske 3o-40 jobb (typ) vart på 3 (än så länge) intervjuer, en 4:de nästa vecka..den ena jobbet hörde av sig..jag tacka nej (det var ett skit jobb..det har jag redan etablerat..läs tidigare blogg-inlägg) det andra jobbet ICKE..& denna person skulle intervjua max 5pers..5pers!??? Kan man då inte höra av sig till dom resterande 4 att dom inte fick jobbet?!
Det e ju en sak om det var 500 sökande, då kan man ju inte hinna med..men 5st?!Det e dålig stil & "bad manners" som britterna skulle säga..jag fått flera mejl där företagen säkert fått tusentals ansökningar men att dom ändå skickar ut emails & tackar för intresset men att tjänsten e tagen, lycka till i fortsättningen, TACK..det uppskattas verkligen!
Och detta om att "inte bli sårad" om man inte får jobbet!?Vad e det för bullcrap,vaa!?
Jag skiter väl i om nån annan fick det, jag vet ju ändå inte VAD dom letar/letade efter..jag gick dit, gjorde mitt bästa..för mer än sitt eget bästa kan man inte göra & att jag sen inte fick det..ok, det kan ju bero på en massa saker..that's it, NO HARD FEELINGS..
Dock skulle jag kanske bli lite putt om det var ett jobb på Event byrå/PR byrå/Skiv bolag eller dylikt..då möjligen men ändock..jag gör bara mitt bästa, sen finns det dom som e liiiite bättre, det kan jag tyvärr inte göra mycket åt..så det så!
Jag letar vidare...i väntan på en chefs-position..haha!!*skämt*

Inga kommentarer: