30 oktober 2008

arbetslös..IGEN...tjohoo!

Jag trodde att allt detta med Oasis-jobbet vart klart..."signed, sealed & delivered" som Stevie Wonder skulle ha sagt MEN icke...
Följande har alltså hänt!
I 3 veckors tid "hattades" det runt..mellan mig & det högsta "hönset", han gillar mig & ska fixa in mig hos dom, nemas problemas sa han, mucho gusto tänkte jag..& efter mycket om om men händer det!
En donna mig från en av deras koncessions ringer mig ; "kom upp i veckan & kolla schema"...vaa!?Hoppsan ojdå, här flyter det på fort..(bortsett från 3 veckors ringande, mejlande & undrande) Visst..dyker upp där igår..fick PROVJOBBA i 2 timmar (bör tilläggas, det var trist men jag säger det igen..ett jobb e ett jobb..no?) när jag sen var klar...fick jag INTE kolla nått schema (trodde allt var klart, jag fick jobbet!) hon säger till mig "vi hör av oss"..(vaddå?har jag inte rott jobbet iland..??) jag får numret till dom (igen ) så jag kan höra av mig om jag har nåra fler frågor eller OM JAG KÄNNER ATT DETTA JOBB INTE ÄR NÅTT FÖR MIG....vaddå..ska JAG höra av mig TILL DOM & säga DET?..tack men nä tack..jag vill inte ha detta jobb..hopppas ni förstår?!ehh..what?
Under mina 3 intervjuer hos dom..så har jag fått följande 2 frågor ställda till mig ca 20 gånger
FRÅGA 1) VARFÖR vill du med din kandidat-examen jobba i hos oss...i affär?
SVAR:LÖGNEN- (som dom vill höra..men kanske sett igenom mig) Jag har erfarenhet inom butik, tycker om att jobba med kläder (mode) & gillar att jobba med folk, vill utvecklas här & möjligen bli butikschef i framtiden..& kunder e bäst..ni e bäst..jag e bäst..tillsammans e vi bäst..bla..bla...bla..blaha...typ nått sånt vill dom ju höra..
SVAR:SANNINGEN-Det finns inga jobb inom det jag egentligen vill göra (tro mig jag har sökt) & eftersom jag inte vill vara arbetslös så sökte jag detta skit jobb..ett jobb jag inte vill ha..nöjd nu?NÄ, så kan man INTE svara!
FRÅGA 2) VAD gör du om 3 år?(igår var ändrads frågan till..vad gör du om 5 år?)
Denna fråga e ett dåligt omen tycker jag..man vet inte ens om man lever då!!!
SVAR:LÖGNEN-Jag har förhoppningvis mitt eget företag...(sant)..& så jobbar jag ju fortfarande här..(e det det dom vill höra?)
SVAR:SANNINGEN: Jag e inte kvar på detta företag iaf....Då jobbar jag med nått som jag tycker e kul..som e relaterat ill min omtalade kandidat-examen...eller så e mitt egna företag framgångsrik vid detta lag....jaaa, antingen det eller så har jag barn!!!(& erat företag betalar mig under mamma-ledigheten..under denna ledighet passar jag oxå på att leta efter ett vettigare jobb)
Så där jaa, så ligger det till....varar ärlighet längst?Särskilt om man vill fortsätta vara arbetslös!
Så..jag kommer nog inte ta detta jobb om jag får det...företaget vet möjligen att jag kommer sticka så fort ett vettigare jobb dyker upp & kanske inte erbjuder mig jobbet iaf!
Nu..ska jag leta vidare..leta andra jobb!
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: