31 oktober 2008

vad gör DU om 5 år?

Personligen vet jag inte..den som lever får se...MEN finns det nåt svar på den frågan?I så fall VAD?Vad är ett korrekt svar på denna fråga när man får den på en jobb-intervju?
Jag skulle ju ha gått på en jobb-intervju idag men ICKE....jag upptäckte att det var en provisions-lön, enbart..ingen grundlön alls & det vill jag inte ha...JAG VILL HA EN LÖN...en fast j*vla lön..Jag fattar inte vad det e för företag som funkar så?!Antingen ett icke fungerande som inte har råd/vill betala ut en lön till sina anställda..eller så e det nån som tjänar på det själv & inte vill dela med sig....
Jag e kanske kräsen men ska det verkligen vara så svårt att hitta ett jobb som:
1)-Erbjuder en lön...ICKE provisions-baserad lön
2)-Inte ställer frågor som inte går att besvara på ett (i mina ögon) vettigt vis
3)-Inte "hattar" runt vecka ut & vecka in utan ger klara besked..vad det än kan vara
4)-Inte tycker att en utbildning (oavsett vad) e nåt dåligt
5)-Vill ge en nybörjare en chans
6)-VILL HA JUST MIG!!!!!
Ytterligare en dag för mig att leta vidare....med jobb alltså...det går ju lite framåt, folk visar ju iaf intresse & jag har fått gå på en del intervjuer..övning ger färdighet!
Eller som man säger på engelska " practise makes perfekt"

Inga kommentarer: