23 november 2008

fulla människor är...

1) Otrevliga
2)Bråkstakar
3)Fulla....
Igår var det j*vligt mycket att göra på dansbandskampen...alla barer öppna men inte alla bartenders jobbade vilket betyder underbemanning i baren...det sägs att det var 1700 biljetter sålda..1700 person & ca 10 bartender på 3 barer + en V.I.P bar (u do the maths) Vi var GROVT underbemannade minst sagt.
I min bar var vi 2 st som jobbade från kl 18:00 fram till stägning kl 01:30, vi hade så mycket att göra att servitriserna fick rycka in & börja serva folk & fulla på barena med det som sålt slut!
Men kunderna i baren har ingen förståelse alls för kö-system utan tränger sig framåt, så det börjar tjafsas i baren...dom tjafsar med varandra & med oss i baren.
Vi jobbade verkligen arslet av oss i timmar, jag hade ingen rast mellan 17:00 (då jag började) till 02.40 (då jag slutade EFTER all bar-städning) jag åt inget, jag drack inget (vatten alltså) jag hann knappt gå på toa..
Folk skällde ut en för dom inte blev servade fast det var minst 10 pers före dom..dom gnällde för dom hade fått stått där i en kvart..i en kvart?!j*vla puckon..jag stod där i över 8 j*vla timmar & fick lyssna på deras j*vla tjat..gnäll om att vi var underbemannade (no shit sherlock) jag gillar att stressa & få skäll på jobbet SAMTIDIGT som man ska blanda 5 (fem) 6:0r G&T's (gin & tonics..eller cuba libre eller nåt annat) OCH komma ihåg 2 glas röda, 4 spendrups ( eller var det warsteiner??) & en j*vla 4:a "dansbandsdrink" också (dansbandsdrinken= vanilj vodka, pomme verte+sprite..easy peasy) plus allt detta..stressen, gnällandet & drink blandandet/öl & vin hällandet så VET man att det står minst 50 pers & väntar på att beställa...
Fulla människor ser inte andra, dom ser inte varandra...Dock verkar detta vara ett svenskt fenomen...svenskar blir j*vligt otrevliga & dryga när dom e full (har jag märkt)..& desto äldre dom e, desto värre..igår var fulla gubbar & tanter VÄRST..fy skäms på er..j*vla åldringar, visa oss unga hårt arabetade some r.e.s.p.e.c.t. Tänk på att somliga av oss (inte jag) jobbar inom vården & kanske en otursam dag hamnar ni där...där nån av oss yngre måste ta hand om er skit!
Men nu ska jag inte stoppa under stol (heter det så??) jag har också varit full & otrevlig TYVÄRR..dock har jag mer respekt för bartenders på stora klubbar/pubar/barer när jag ser hur mycket dom har att göra...& det e mer än bara serva kunder & blanda drinkar..trust me!

Inga kommentarer: