4 november 2008

Här blir inga barn gjorda

Jag vet 5 st som ska få barn nästa år (kommer säkert bli fler)...3 st a dessa känner jag hyfsat väl...det känns skumt!
Jag e så långt bort ifrån barn man kan komma..jag e fri som en fågel & det känns j*vligt nice..
Kan bero på att jag e "queen of singlesville" (singel forever..typ) dock e jag inte ensam, jag har ett fåtal vänner som mer eller mindre tänker i mina banor..kids are for suckers!
Barn kommer sen, nu e jag fortfarande ung & vill leva mitt liv..trots att jag e 27 känner jag mig fortfarande som 17..barnslig & omogen & jag gillar't =)
Man e faktiskt bara ung en gång..(& man lever bara en gång)..lika bra att ta vara på det medans man kan..sen e det kört..då ska det köpas: villa, volvo & vovve (ok, det har jag redan...men..nu snackar vi barnvänliga hundar..typ golden retreiver eller cocker spaniel)
Sen ska man ha 4 veckor semester på sommaren; åka till Gotland & campa eller till Grekland & inte campa..man ska fira jul hemma hos svär-föräldrarna ena året..hemma andra året & tredje året då firas det nån annanstans..Det ska firas: midssmmar, påsk, nyår & en hel massa födelsedagar oxå..(f**n!)
Man har ungar som ska till skolan & som ska skjutsas till: fotbollstränning (match en gång i veckan oxå=inte att glömma), ridning, balett lektion, fiollektion, & sen hämtas igen..(f**n)
Man ska laga korvstroganoff, biffstroganoff..vilken j*vla stroganoff som helst..f*n..man ska hinna; jobba, sova, äta, koka potatis, umgås, handla, duscha, skita OCH andas någon gång mellan allt detta oxå...Kommer tiden verkligen att räcka till!?(jag undar)
Till råga på med allt detta så måste man ju ha hittat en vettig karl att satsa allt detta på/med..inte vilken tok-idiot som helst som inte vill ha del i nått av detta..NO WAY..detta e en tjänst för 2 personer!
OCH man ha fast & j*vligt bra ekonomi..hur ska man annars ha råd att ha barn...!????
Nää..jag avvaktar med barn..jag vill ha lite lugn & ro INNAN jag stressar ihjäl mig....men "grattis" & "lycka till" till alla er som ska få barn nästa år (i am glad it's u and not me!!)

Inga kommentarer: