22 november 2008

Inte dåligt väder bara dåliga kläder

Idag när jag drog upp rullgardinen såg jag ett vitt snö täcke utanför mitt fönster..& minus 4 grader ute, blä!
Det e inte kul att vara hundägare i följande väderslag:
1)Snö, OM det e minus grader..för kallt för att vara ute
2) Regn..av alla slag..dugg-regn, spö-regn...Det går inte att vara ute i regn så e det bara.
3)Vind..kalla stormvindar à la London menar jag nu, inte varm sommarbris vind.
4)Regn+vin+snö..på en & samma gång!!...Det värsta av det värsta..ett vanligt fenomen i London..möjligen här hemma med, då vill man f**n inte gå utanför dörren..då e det snudd på att man hellre låter hunden pissa & skita inne...men bara SNUDD på!!
Dock har jag inte upplevt snö på flera år...'crazy-bananas' tänker du nu..MEN nää, i London var det inte mycket snö som kom...& dom få (två) veckor jag spenderade hemma över jul dom nämaste åren= INGEN snö..inte förra året iaf..året innan??Minns ej..var det snö då?
Men jag ser framemot en vit jul..så jul-veckan får gärna vara snö-ig & ett par minus-grader men mot nyår hoppas jag det vänder & blir varmare (typ)...
Nackdelen e ju dock istället att det blir regn/snö blask & det e ju vidrigt..då föredrar jag snö!

Inga kommentarer: