12 november 2008

Åka till Eskilstuna..eller Sheffield?

Jag VET att det kommer ordna sig...detta med jobb alltså!
Har dykt upp en hel del intressanta grejer nu...fick nämligen ett högst intressant mail nyligen som jag hoppas kan leda till nått bra..om inte så finns det en massa andra möjligheter, så det e inte såååå hopplöst som jag trodde först =)
Imon ska jag till Eskilstuna..Sveriges svar på Sheffield (England) tydligen..(läs Wikipedia..den engelska varianten..INTE den svenska)
Varför man gjort denna jämförelse e oklart..kan ha med att göra att båda städerna e så kallade "industri-städer" (eller nått)
Musik-mässigt..inte helt olika..Sheffield har/hade: Pulp, Arctic Monkeys, the Long Blondes...
Eskilstuna: Kent & Yvonne (2 av dom bästa svenska banden..nånsin!!)
Ok..Sheffield har även klassiker som Def Leppard, Human League OCH Joe Cocker på sin stads "rooster" MEN...2 fjärdedelar ABBA har bott i Eskilstuna..det e inte att pissa på heller..Benny Andersoon bodde där tidigt 50-tal & Anni-Frid Lyngstad e tydligen uppväxt där..MEN nog om detta nu!
Jag ska alltså dit för att klippa mig..& träffa syrran..sen ska v hem & fira pappi som fyller år!!
Eskilstuna VS Sheffield

Inga kommentarer: