15 november 2008

NÄR kommer 80-talets big comeback?

Jag bara undrar..för nåra säsonger sen (fashion-säsonger alltså) så förutspåddes det att 80-talet skulle göra fet comeback...det gjorde det INTE..inte i den förutspådda utsträckningen..inte i London iaf där jag då bodde..dock var det några stackars satar som trodde det & forsatte att tro det..(jag vet detta då jag såg dessa personer ute på diverse klubbar runt London Town) iaf..
I fyllan & villan kan 80-talets comeback lätt ha förknippas med Nu-rave trenden som satte igång där i samma veva med väldigt flashiga & brighta färger..neon rosa, neon gul & neon i alla andra regnbågens färger (tack för den; Klaxons & CSS)
I klädbutikerna här hemma så råder det viss 80-tals influenser..MEN betyder det att 80-talet e på G nu eller e det bara en synvilla..?Charlie säger att 80-talet e på ingång..men om inte modebloggaren Elin Kling & min modemedvetna vän Anita håller med..då händer det inte..
Paljetter & neonfärger..inte min grejj för 5 öre men alltid e det nån so faller dit igen!
Har man verkligen glömt bort hur folk såg ut på 80-talet eller?Det årtalet om nått vill man väl inte ska få en comeback vaa?!Tacka vet jag 60-& 70-talet...& 20-talet förstått...Haute Couture e ordet!

Inga kommentarer: