6 november 2008

Vill en ha en då vill alla ha en!

Jag fick igår eftermiddag ett mejl från ett företag som vill att jag kommer på intervju hos dom...
Det vill jag ju...för detta e förhoppningsvis ett måndag-fredag, 9-5 jobb (enligt Jannica finns det inga 9-5 jobb i Sverige..detta e tydligen ett amerikanskt uttryck) men iaf, jag vill hellre ha ett sådant jobb än ett butiks jobb där man får stå & vika kläder dagarna i ända OCH jobba var eller varannan helg..ok at helgerna oftast e kortare arbetstimmar & OB-lön på..men ändå..även Gud (om han nu finns/fann?!) vilade ju på den sjunde dagen=söndag!
Mitt dilemma e dock följande....visst, intervju betyder inte att jag fått jobbet MEN om..så betyder det att jag måste "snuva" den andra jobbet & det illa kvickt..för hos dom kommer jag nog kunna börja jobba pronto....shit, vad göra!?
Man vill ju i så fall inte riska att börja jobba där för att (mystiskt) sluta efter 2 veckor...2 veckor som dom kanske inte tänker ge mig betalt för heller..hmm...Jag ser verkligen problem i ALLT!
Jag har dock ingen uppsägningstid från "dansbandskampen"..bra det!
Blir ingen date just nu heller...jag har för mycket annat att tänka på just nu...+ om jag börjar jobba nästa vecka hinner jag iaf inte...

Inga kommentarer: