10 december 2008

Tack vänner

Jag vill tacka alla mina barnlösa vänner..ingen nämnd, ingen glömd..men NI vet vilka NI ÄR..ni tänker/känner som jag & jag tänker/känner som er!
Varför detta tack?!Jo, då vet jag nämligen att jag inte e den enda som inte fattar denna baby-boom...Då vet jag att jag inte e den enda som fortfarande e tonåring i hjärtat (forever young)
Då vet jag att jag inte e ensam & barnlös..det finns flera barnlösa där ute..särskilt efter 25..I am not alone..neither are you!
Jag tänker inte skaffa barn förrän (om ens överhuvudtaget) jag har en redig karl sen flera år tillbaka...fast OCH mycket stadig ekonomi..fått uträtta det mesta av vad jag vill här livet...& ha mitt eget företag..oavsett om det gå bra eller dåligt..bara att ha fått gjort det liksom!
Ok då tänker ni "livet tar inte slut när man fått barn" (enligt min mamma gör det inte det heller) dock vet jag en vän som tror/anser det...jag kan inte mer än hålla med henne..min vän alltså, livet kanske inte tar slut..men det ta en annan vändning..man kan inte göra grejjer lika fritt..man kan inte göra saker spontant liksom...allt måste vara mer planerat..OCH man kan inte bara tänka på sig själv..man har andra att tänka på...!
Och om ni har sett mina röriga lådor, dammtussar på golvet & min ostadiga ekonomi så vet ni att jag inte e barnsäker just nu...just det..jag e singel oxå..verkligen inte barnsäker med andra ord!
Grattis dock till alla er som jag känner som ska ha barn..ni blir fler varje minut..måste vara nått smittsamt i vattnet ni dricker..?!Grattis till alla blivande mammor (& pappor)...i am glad it's u & not me!

Inga kommentarer: