21 januari 2009

först till kvarnen..får jobba

Nu e jag så innerligt himla jävla jätte trött på att leta jobb..jobb som jag inte ens får komma på intervju på..jobb som jag ionte får med andra ord.
Intervjun som jag skulle på i morgon klockan "dö-tidigt-då-funkar-jag-inte-som-människa" = 8:30 blev inställd för nån annan fick jobbet..snacka om att gå undan..Dom ringde mig i måndags & grejjade intervju men tjänsten e alltså redan tillsatt för idag e det ju onsdag..& min intervju imon = tordag..not happening alltså..d-r-y-g-t!
Hur ska man gå till väga då?Jag mejlar/skickar (via post) CV:n/brev/ansökningar hit & dit..visst har jag fått kommit på x-antal intervjuer men inte längre än så..Är det nåt fel med att vara nyutexaminerad student med en massa glöd & bra kreativa ideér & en positiv inställning..??Nej det står inte så på mitt CV/mina ansökningar..men borde det??Jag har skrivit in e massa bra kvaliteér som jag har..Duger dom inte?Duger inte jag?AHH..ge mig ett j*vla jobb..vilket som helst..FÖRUTOM att steka burgare på macdonalds & passa barn..Dom 2 "yrkena" går fet bort..som fett i en fritös ungeför =)

Inga kommentarer: