6 januari 2009

Give it to me

Jag upptäckte igår till min förskräckelse att jag nog inte står så bra till i Stockholms stads bostadskö som jag tidigare trott...Konstigt!
Jag har förvisso bara stått i kön sen 2006 MEN ÄNDÅ...Senast jag tittade låg jag bra (??) till i Högdalen/Bandhagen, på 30:e plats..& det e inte fy skam med tanke på att jag i Hökarängen/Gubbängen står på runt 150:e plats..typ..men så igår tittade jag in på min plats i kön..& då står jag dåligt till även i Högdalen/Bandhagen IGEN....Vad var det som gick snett?Har jag verkligen kollat så fel..2 GÅNGER?Typ glömt att sätta en etta för 30 eller (130) Skulle inte tro det..inte 2 gånger iaf..
F**n...kan inte göra nått..jag e i ett moment 22-situation..utan jobb ingen lägenhet..MEN jag kan inte pendla i all evighet om jag skulle få ett jobb i Stockholm...det kommer kosta för mycket..Vad f*n ska man göra???
Kan inte nån snäll själ donera en lya till mig!?...jag e inte så kräsen, vill helst bo i en 2:a ellet stoooor etta på gröna linjen...Behöver inte ens vara super-central bara nära & bra till tunnelbanan...& där jag kan få ha hund...& få plats med en tvättmaskin...Anyone??
Annar kanske man kan spela på lotto eller nått & vinne en mille eller 2 & köpa sig en lya!?...hmm..
Nåja..jag letar vidare & hoppas att kö-systemet ger med sig..i sinom tid....Kanske när jag gett upp hoppet om att ens kunna flytta till stan..Är jag "doomed" att leva på landet/i en byhåla/liten ort/ for the rest of my life???Det hoppas jag inte...

Inga kommentarer: