9 januari 2009

Lat?

Nu ska julen ut..nu i helgen ska vi slänga ut julgranen & ta bort all annan jul-pynt..ta bort utomhus-slingan (trist..den lyser upp så mysigt i mörkret) & byta gardiner..Ner med julgardinerna..upp med nått annat..mer passande för den kommande säsongen, vad det nu kan vara?
Idag e det som bekant plus-grader här, snön smälter & det e halt som f*n ute..Jag har tagit mig en lång-promis med Gizmo & fått vibbar av vår..Kan det verkligen stämma eller e det liiiite för tidigt för det?Iaf, solen sken & himlen klar blå..Nu ska det väl ändå gå åt rätt håll, att det blir varmare & så, inga mer 15 minus-grader!?
För er som inte tror att jag söker jobb ska jag nu informera er om att jag ska skicka iväg mitt CV till 2 potentiella ställen..Potentiella som i jobb som jag KAN men egentligen INTE vill ha men i brist på annat...Eller ha & ha..det ena jobbet skulle säkert kunna vara kul..men bara lite & under en kortare period!Har för övrigt jobbat extra både som bartender, fritidsledare, café biträde & butiks försäljare under det närmaste halvåret..Så helt på latsidan har jag INTE legat..Det e bara en fast heltidstjänst jag behöver!Give me one
Det e alltså butiks-jobb..där den ena butiken e "roligare" än den andra, så wish me luck!
Dagens ord verkar vara: wish me luck..(inte första gången idag som jag wish for that..!!)

Inga kommentarer: