2 januari 2009

Naken-chock

Det var himla tur att vi hittade Gizmo igår..en natt+dag till & jag tror att han dött..frusit ihjäl där ute i skogen nu när det e typ 10 minus här..blä..svinkallt =(
Jag undrar bara hur chihuahua-hundar & dessa kinesiska nakenhundar (chinese crested/powder puff) klarar att vara ute i kylan..nån som vet??Går dom ens ut?Måste dom ha en massa kläder på sig..eller??Gizmo har ett par jackor men..han har även päls så klarar sig ju hyfsat väl..tror jag...dock inte på egen hand så klart..max en natt sen tror jag tyvärr att det hade slutat illa om vi ej hitta han i tid....
Imon blir Stockholm för mig & Gizmo..ska träffa Jannica & henns golden retriver valp Leo =) & gå på hundfik!
På söndag..om jag orkar/kommer ihåg ska jag försöka sammanfatta året som gått (2008..!!) Det har ju hänt en hel del för mig under detta år!

Nakenhund (tror dom som e helt utan päls heter chinese crested & dom som har lite päls..av samma ras..kallas powder puff..!!?)

1 kommentar:

Unknown sa...

Jupp helt rätt.. jag har en naken nakenhund. :-) Han är mitt allt.. kika in på bloggen för att se honom eller på hemsidan www.skipper.shd.se Ha de gott!!