28 januari 2009

Råna en bank?

Idag fick jag mitt årsbesked/återbetalningskort av CSN, nu ska man börja betala tillbax studie-lånet bu & blä..dock kommer jag som arbetslös utan a-kassa inte kunna gör det full ut dock, ska ansöka om nedsatt tills vidare, hade jag ett jobb så hade det vart en annan sak, klart lånet ska betalas tillbaks!
Alla har ju lån i dessa dagar & tur e det väl att jag inte har flera miljoner i lån på hus eller andra dyra grejjer..nää, mitt "lilla" studentlån på nåra hundra tusen e ju "peanuts" i jämförelse!
Men visst f*n skulle det vara skönt att inte ha lån alls..vinna på lotto eller råna en bank det e väl dom 2 alternativen man skulle ha för att snabbt kunna lösa det..men jag gör det "the slow..and hard way" betala tillbax per månad..for years to come =/

Inga kommentarer: