4 januari 2009

TesseBelles "nyårs-karameller"

Året 2008 innebar för mig en del förändringar i mitt liv..en del STORA förändringar!
Jag började blogga för ett år sen...i något av dom första inläggen skrev jag om min önskan att skaffa hund...Vilket blev verklighet i slutet av janurai 2008..Jag åkte & hämtade min älskade lille Japansese Chin-hane Gizmo i Wakefield (norra England)..& jag fick lära mig att ta ansvar för nått annat än mig själv...trots att Gizmo e min 2:a egna hund (fick ju Inka när ja var 15 år..men då bodde jag ju hemma & delade ansvaret över henne med resten av familjen)
Men när en kommer försvinner en annan...Min Inka blev tvungen att avlivas i somras, hon var dålig & gammal (11 år) det var en jobbig början på sommaren & utan Gizmo hade det varit oumbärligt tror jag..men det var för det bästa, för Inka som inte mådde så bra & man vill inte se nån man tycker om lida så i juni försvann hon från våra liv & lämnar ett stror tomrum efter sig!!
I januari flyttade jag ifrån mitt (till en början) älskvärda Shoreditch efter 3 år..för slummen i Whitechapel, dock flyttade jag in med världens bästa Cajsa =) MEN all good things must come to an end..& jag beslöt mig att flytta hem till Sverige sommaren 2008 efter 7 års boende i London..min "kärleks-affär" med London var över & jag var trött på dålig standard, heltäckningamattor, 2 kranar till vattnet (varmt & kallt), oseriösa/pretantiösa människor (ni som känner mig VET VAD jag menar med detta) & jag hade pluggat klart min 3-åriga music/media/event-management utbildning så jag tänkte pröva lyckan hemma i Sverige..Det har ju gått så där...Men det känns ändå bra att vara hemma..på nåt vis trots att det just nu e snö & 15 minus grader ute..Inte för att London e att land med mycket bättre väder..med all j*vla blåst & regn ..nä tack!
Vad mer..hmm...jo, jag har stressat typ hela året..först över hur flytten hem MED Gizmo skulle gå..Det gick till så här: tåg från London till Dover, färjan från Dover till Calais, tåg från Calais till Paris, flyg från Paris till Stockholm..Sen var vi på svensk mark..Jag var dock konstant orolig att Gizmo skulle åka fast i tullen..men då jag e ordninssam & kollat upp allt både 2 & 3 gånger så hade jag alla papper & sprutor i ordning. (TACK Helen för att du följde med på denna helvetes-färd!)
Tilläggas bör dock att Charles De Gaulle e nog världens värsta/tråkigaste/omodernaste flygplats..Inte ens dom som jobbar där prata förståelig engelska..skumt..på en flygplats liksom, borde ju vara ganska internationellt juuh!
Varför denna resväg?Jo, England har andra EU-regler än resten av alla EU-länder i Europa verkar det som..(typiskt j*vla England så klart!)
Jag har även stressat med alla slut-projekt i skolan but in the end i got there...& tog min examen i början av december med rock & hatt & allt..American-style skulle man kunna säga, det var en intressant med vääääldiiiiigt stressig upplevelse!!
Jag tror att det var det...Mycket annat har ju hänt fast i mindre skala..Men lika betydelse fullt iaf..men inte värt att skriva kanske!
Gizmo entrade.....Inka sa farväl
Hej då "Big Ben" & London Town..


På färjan mellan Dover-Calais (Engelska kanalen) PÅ VÄG HEM..typ!

Jag tog min examen med rock & hatt!

Inga kommentarer: