25 februari 2009

Ebba Von Sydow VS Linda Norrman Skugge..

Ebba VS Linda
Ingen har ju undgått den senaste veckan bloggkrig..(eller har ni missat!?)
Iaf..den handlar ju inte längre om vikt & Blondinbellan vs Gynning & Katrin Schulman (som hon inte heter längre..utan Zytomierska just det jaa..) Det var förra veckans "stora bloggkrog" dooh!
Nää nu handlar det om STRESS...Ebba Von Sydow VS Linda Norrman Skugge (GOOO, Ebba säger jag)
Skugge anser på nått höger att stureplans-brattiga Von Sydow inte kan/bör gnälla om att hon lever ett stressigt liv..näää, för det gör ju Skugge som har hundrasjutti ungar att ta hand om..innan hon blev 30..hmm..
Bara för att man inte har barn betyder det inte att man blir stressad..Man kan faktiskt bli stressad över andra saker i livet, fröken Skugge, har du glömt det?
Jag har tappat all min respekt för Skugge dom närmaste åren..Tyckte förut (möjligen INNAN hon fick barn) att hon skrev grymma krönikor & en (möjligen två) bra böcker men INTE LÄNGRE..
Skugge ÄR i mina ögon en stor besvikelse & en lögn!!!!!
Hon har sedan hon fått barn BYTT SIDA så att säga, läs hennes tidiga verk så fattar ni..Linda "hissar" istället för att "dissar" & så vidare..folk/saker/meningar/betydelser har helt bytt inriktning hos Linda..saker som hon föut dissa/var emot e hon helt plötlsigt för/hissar..så j*vla skumt!
Hennes böcker känns inte heller särskilt spännande längre.."Saker under huden" tyckte jag VAR kanonbra, boken handlar mer eller mindre om Linda & hennes SVÅRA tonårsperiod/högstadietid..eftersom hon inte var populär utan okysst, oskuld & tydligen ful...Dock kan jag bara konstatera att LINDA: du ÄR/VAR inte ensam..INGEN (som jag känner iaf) hade nog en särskilt spännande tonårsperiod & särskilt inte på högstadiet, högstadiet var för mig ett helvete men det var för att alla andra var idioter, borde jag skriva en bok då oxå kanske?
Sen har jag ju läst boken Fittstim ..dock e ju denna skriven av fler än bara Skugge så denna bok var hyfsat ok..
Jag har också läst "Ett tal till min systers bröllop" (det har säkert Ebba von Sydow oxå = barnlös & 28 år precis som jag!!) Om man som barnlös läst/läser denna bok då vill man INTE skaffa barn heller, så tack för det Linda Norman Skugge...(boken var rörig & dålig)
Skugge/folk; Gnäll INTE på folk som stressar UTAN barn, det e det liv man valt, alla vill inte ha 4 ungar innan 30 års ålder, (Skugge) du hade ett val du med..glöm inte bort det..eller skriv en bok om det!

Inga kommentarer: