10 februari 2009

Gå naken eller bli flådd levande?


Som djurägande djurälskare äcklas jag av allt vidrigt, hemskt & avskyvärt människor gör mot djur i dagens samhälle, allt för egen vinnings/njutnings skull..
Inte bara pälsindustrin där LEVANDE djur flås för sin päls skull..Levande fåglar blir plockade för sina dun..
Folk som sexuellt utnyttjar djur, hur j*vla sjukt e inte det?Vilken SJUK människa gör nått sånt?
Folk som slår & e grymma mot djur..Vad e det för människor som e kapabla till det?Om man kollar på diverse krim-program så vet man att det e framtida mördare/psykopater/våldsbrottslingar som i barndomen vart kapabla till djurpålgeri..
Nyligen har man ju inte bara läst om dom stackars fåglarma & deras dun utan oxå om ett par killar som eldat upp en levane hamster, nån som torterat en katt, nån/nåra som knivskurit hästar & en hund som blivit hittat svulten till döds fastkedjad i en gran..Vad f*n e det som håller på att hända?
Minns en story jag läste förra året om en tjej vars hund försvann..(rymnde eller blev snodd minns inte..) I alla fall, nåra månader hittades hunden..dränkt..i en å..men tyngder..Nån j*vla idiot hade alltså fäst tyngder på hundens ben & slängt den i ån..Fy f**n, så j*vla knäckt jag skulle vart om det hänt mig, min hund..Jag skulle nog kunna vara kapabel till att mörda eller åtminstone fysiskt skada den person som gjort det..inte för att jag är en person som torterat djur när jag var barn..men u get the point!
Huntingdons i England använder djur för att testa på..En journalist för en Brittisk tidning gjorde ett insider-scoop & filmade hur en ur personalen på Huntingdons slängde en beagle-valp i väggen FLERA gånger..& sen sparkade den..jag hade OTUREN att se klippet online..Valpen skrek av smärta..FY FAN..HEMSKT ATT SE!
För att inte tala om "konstnären" Guillermo Vargas som har som konstinstallation hur en hund svälter till döds..DET E INTE KONST i mina ögon, nog för att konst ska påverka/engagera/provocera men där går väl ändå gränsen??Djurplågeri=Konst?Don't f*cking think so..
Djur kan inte försvara sig själva..
Tänk att se smärtan i ett djurs öga..Se hur ett djur lider..HEMSKT!!
Det e tur att föreningar som Aspca, Rspca, & PETA finns & många andra liknande organisationer!
PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) använder ofta slogan: "I'd rather go naked then wear fur" där ofta kändisar av olika slag ställer upp, modeller, skådisar, artister, sportproffs & playboy-bunnies!
Här e några av PETA's kampanjer! (läs text+ klicka på bilder)
Läs & engagera er i detta, det händer..varje dag..Tänk om det var din katt/hund/häst/kanin/hamster som nån: torterat, bränt upp, knivskadat, dränkt, våldtagit, flått levande, sparkat på..Tänkte väl det, då e verkligeheten en annan..!

Inga kommentarer: