21 februari 2009

jag; ett psykfall!

Jag mår lite dåligt just nu känns det som..inne i huvet på ett oföklarligt sett..jag som alltid brukar vara ganska "happy-go-lucky"..men inte nu..& har inte varit det på ett bra tag!
Det e som om en mörkare kraft har tagit över min ena hjärnhalva & försöker ta över den andra halvan..den halvan som fortfarande e ljus & trallar på "always look on the bright side of life..(visslar) " (precis som låten i Monty Pythons "Life of Brian", kul film..)
Jag känner att allt går emot mig på nått vis..& varför mig?Kan inte jag få lite tur..i nått?
Har inte tur i spel, kärlek eller jobb verkar det som =(
Det enda som glädjer mig e Gizmo min högt älskade hund..han e verkligen en sann "vän" & en riktigt glädjespridare, låter kanske lustigt men folk som har hund (eller annat djur) VET hur jag menar!
Det känns som att jag håller på att förlora dom få vänner jag har kvar för att jag e så distanserad..samtidigt orkar jag inte, orkar inte ta tag i situationer, i livet, i mig själv!
Deppar & känner mig lessen i min ensamhet, NÄR kommer det vända för mig?
Jag hoppas att med vår & värme kommer glädje & positivt tänkande, men det e ett tag kvar tills det kommer hända, känns det som =(
ett mörker som tar över mitt huvud...
Min lilla glädjespridare..i mörkret!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gumman då...det kan kännas så ofta, det gör det för mig med (tro mig, jag är hundra gånger mer psykfall :P). Det som brukar ändra det är att försöka vända allt negativt till något positivt. Händer det något jobbigt, att bli arbetslös t.ex...se det som en paus att hinna tänka vad du verkligen vill göra. En nystart. Det är inte lätt, och blland måste man få tycka synd om sig själv, det kan i sig vara helande. Men slutligen måste man vända uppåt igen för att inte bli deppig "på riktigt". Det kan sluta illa. Gör saker för dig själv, känn efter. Allt löser sig till slut, på ett eller annat sätt. Massa kramar till dig! Du är underbar, glöm inte det!