14 februari 2009

Köpa hus

När/om jag ska köpa hus i framtiden finns det ju vissa saker man bör tänka på..Saker som man säkert kommer glömma när man väl e & tittar på huset..Jag ska därför göra en liten "check-list" på saker som jag inte vill ha i samband med husköpet..Så följande saker kommer gå fet-bort:
(i ingen särskild ordning)
1) vill INTE ha källare/källarvåning = pg AV FET stora spindlar som bor där--->
(bild från B (L)O G Strömberg)
2) inte bo nära åker (inte orten) = GÖDSLANDE åker, kommer lukta skit (bokstavligen) hela sommaren!!
3) TÄTT omgiven av granar/träd/skog = NOLL med sol på sommaren..(den korta tid som man får sol)
Viktigt detta med sommar om man bor i hus..ehh!?
4) Vitt tegelhus = Det blir så smutsigt (sett bevis på det idag)
Kan ju komma på mer grejjer men detta e fyra (4) viktiga saker som jag kan komma på just idag..Kommer ju säkert komma på hundra (100) grejjer till..tills jag verkligen ska köpa mig ett hus..!
DOCK e följande något som jag verkligen vill ha:
1) Hus i mörkt trä (alltså..inte rött eller gult med vita knutar..) typ timmerhus-variant!
2) Sjötomt..kan dock vara farligt om man har barn som lätt kan gå & drunkna..& kanske inte så kul att ha sjötomt på vintern heller!?Tänker återigen på sommare & bad från egen brygga..

Big NO NO's i mitt framtida husköp:
(tät skog, vitt tegel, åker) DOCK är källare med stora spindlar det största no no:et....
MEN sjötomt vill jag HA:
(UTSIKT..över sjön..på sommaren..nice!)

Inga kommentarer: