5 februari 2009

vad hände sen?

Jag skulle börja mitt "nya" liv efter nyår..Gav ju en massa sketna löften & som alla vet så e löften ibland svåra att hålla..SÄRSKILT nyårslöften..ska f*n inte ge nåra mer nyårslöften framöver!
Jag har inte orkat/velat rycka upp mig & slutat äta en massa onyttigt, inte förrän jag har mina tankar på annat (typ jobb+bostad & dylikt)
Att bo hemma e "farligt" oxå..det finns nästan alltid nått onyttigt hemma..Mamma älskar ju choklad + pappa vet att vi alla e gottegrisar så han brukar snällt (snällt & snällt..jag försöker BANTA!!) köpa med sig godis+chips hem när haN vart & handlart eller nått..
Jag räknar inte bara godis, chips & choklad som onyttigt nää, utan oxå gott (vitt) bröd, ostar & INGREDIENSER som finns hemma..så man kan BAKA sig nått gott (kladdkaka, kolakakor, pajer, chokladbollar,småkakor..u name it!!)
Varje gång man gå ner till köket så hamnar man i fällan..även om det finns en hel massa frukt & grönsaker så "vinner" oftast det onyttiga (onda) över det nyttiga (goda)
Dock har jag idag köpt kiwi & galia melon..& tomater & avocado så idag ska jag äta nyttigt =)
Det e alltid en början..

Inga kommentarer: