2 mars 2009

Jag + Victoria Silvstedt = SANT!?

Igår när jag & mina goda vän Charlotte satt & hängde på hundcaféet på Östermalm kom hon fram till att jag inte alltid skriver så bra svenska..det vill säga att mina menings-uppbyggnader (e detta ens ett korrekt ord?) är väldigt Svengelska hmm..Illa!
Jag skriver alltså så som Victoria Silvstedt pratar kan man säga =)
Detta kan ske när man bott utomlands under en längre tid, vilket både jag & Vickan gjort, hon har förvisso bott i Staterna & jag i England..men språket e ju mer eller mindre detsamma!
Jag e dock glad att jag inte bryter som kära gamla Vickan..men vet vet, hade jag bott 10 år till då kanske jag inte ens hade kunnat prata svenska..
Måste jag gå en svenska skrivarkurs nu tro?
Är det därför jag inte får några jobb?För att min skirftliga svenska e obegriplig?I hope not!
Ikväll ska jag på bio & middag med mamma, det ska bli attans trevligt!
Vi ska på Ming Palace i Eskilstuna,trots att jag bodde där under 2 år var jag aldrig på Ming Palace eller på Akropolis & käkade (2 av Eskilstunas "top-notch" ute-äter-ställen)..Nää, på min tid käkade jag alltid veggieburgare på Corner (numera Ericksson) "Classy bird" som man är..I shall think not!(F**n, vad jag saknar att skriva OCH prata engelska..!)
Engelska borde bli första språk i Sverige..Glöm svenskan!!

Inga kommentarer: