18 mars 2009

Parfymen - Berättelsen om en mördare

Jag har sett filmen, jag håller på att läsa boken..typ kommit halvvägs..Dock har jag släppt taget lite om boken för att påbörja en annan bok för jag tycker att boken e seg & historien e seg..
Filmen tycket jag inte heller var särskilt bra..Seg början & ett alldeles för snabbt OCH skumt slut (syrran tyckte likadant)
Detta e ju dock en film som alla rantat på om att den "e ju så bra"..I don't get it!!
Likaså filmen "Amelie", den orkade jag inte ens kolla klart på..& "Memento" blev jag tvungen att se 2 gånger & ändå få den förklarad för mig..Vissa filmer oavsett att vänner OCH professionella kritiker säger att filmen e bra & det bästa dom sett, så kan jag inte alltid hålla med..I dessa 3 fall gör jag inte det..Dock måste jag kanske ge "Amelie" en till chans, åtminstone kolla klart på den!

Inga kommentarer: