2 april 2009

Killar VS Tjejer = vem e bäst?

Killar e helt klart bättre kompisar än tjejer dock har jag mer tjej-kompisar än kill-kompisar, det e lustigt..eller?
Killar e inte lika bitchiga som tjejer (även om det e liiiite kul att vara bitchig hehe)..
Killar går rakt på sak om det e nåra problem medans tjejer (mer än) gärna snackar skit bakom ryggen om det uppstår lite friktion..
Tjejer e mer avundsjuka (tror jag)..Tjejer e lite mer utseendefixerade (tror jag) & dessa 2 "kombos" kan lätt starta en friktion hos andra tjejer..
Kanske e man lite av en "pojk-flicka" & kommer bättre överens med killar..
Jag har haft 2 tjej-"bästisar" & 2 kill-"bästisar" i mitt liv..(bästis låter töntigt men det e vad det e, en lite bättre vän än dom andra..inte för att dom andra e sämre på något vis..!)
Karro var min bästis i högstadiet, gymnasiet och i London, vi gled isär lite när hon flyttade hem (vi flyttade ju dit ihop) men vi e fortfarande bra kompisar..
Kristin träffade jag i samband med en efterfest (i London för typ 5-6 år sen) & vi "klickade" som vänner, hon e bara bäst på alla sätt & vis, snäll, rolig, omtänksam, trevlig & grym, en bättre vän kan man inte få..en bättre person än hon kan man nog inte möta!
Stefan var min första kill-"bästis", vi träffades på BEA där vi jobbade ihop, vi hade skit-kul ihop, hade samma intressen (teater, spm vi både pluggade) & vi kunde snacka om allt (vilket vi gjorde) Han flyttade till London året innan jag gjorde det & han tyckte att jag skulle flytta dit, jag (& Susanne, en annan bra kompis) var & hälsa på¨Stefan i London..då gillade jag inte London så mycket MEN flyttade dit året efter MEN då hade Stefan flyttat till New York (där han fortfarande bor) & vi gled allt mer ifrån varann & nu hörs vi inte av så ofta, det e tråkigt =(
Richard var min bästa kill-kompis i London i typ 3 år, han var som en storebror till mig (han & hans tvillingbror & deras storebror, så jag fick 3 storebröder på en gång, det var trevligt)
Richard & jag hade jätte kul ihop, han var rolig, trevlig & omtänksam (var nån taskig eller så mot en så var Richard den som skulle ställa upp för en..) vi hängde nästan jämt & hittade på grejjer & det var nog den bästa tiden jag hade i London, dock blev vi osams över ett dumt missförstånd som fortfarande inte e utrett..men jag hoppas att jag råkar på han i London så vi kan reda ut det, för jag saknar han som vän..
Är killar bättre vänner än tjejer?
Eller går det inte att jämföra?

Inga kommentarer: