25 juli 2009

Malma Marken-revival

Malma Marken e igång..årets händelse i Malmköping.Karuseller, knallar/stånd & artister..i år Kevin Borg, Sven-Ingvars & Nordman, inget favoriter så jag missar dom gärna..Nordmans frontman e ihop med nån "utvikningskanin"/tuttbrud från Malmköping så det e väl därför han/dom får spela på marknaden i år.
Kvällen började bra, laddade med vin hemma hos Nettan & Dick i deras nya lägenhet..Ann-Sofie, Sandra, Nettan (andra Nettan), Christian, Helen, Honka, Wicki & Håkan med flera var där & det var mycket trevligt.
Glada i hågen bestämde vi oss för att kolla in markanden dock var det bara karusellerna som var igång & jag & Sandra fick den briljanta idéen att åka..2 åk blev det sen mådde jag illa som f*n & blev tvungen att hänga lite i buskagen..med att spy! Inte så j*vla kul..Är man för gammal för att åka snurriga karuseller eller var det vinet månne som spelade ett spratt med min hjärna??Usch, kände mig som en fjortis..Malma Marken e nämligen fjortisarnas högtid i Malmköping, nån schysst förälder/kompis/syskon har köpt ut lite sprit & man sitter i skogen bakom markanden, på campingen, vid sjön eller hemma hos nån äldre kompis & krökar sen drar man till karusellerna där ALLA möts upp framåt 23-24 på kvällen..!
Dom som har åldern inne drar till Wärdshuset eller Plevna..dock inte jag..Jag åkte hem för att jag mådde piss..Sandra & Ann-sofie drog vidare & åkte tydligen hem kl 5 på morgonen..Festen hos Nettan & Dick höll väl på hela natten..Som överallt i Malmköping..Dom enda 3 dagarna då byn lever upp & man kan ha kul i hålan =)

Inga kommentarer: