27 juli 2009

otrohet vs ärlighet

Att vara otrogen verkar vara ett accepterat faktum hos många..i England verkar alla vara det mot varandra vilket jag tycker e sjukt!
Vissa anser att "en gång e ingen gång men 2 gånger e 2 gånger för mycket"..Misstag kan alla göra särskilt om alkohol (dåligt omdöme) e med i bilden MEN när någon har varit otrogen mot sin kille/tjej har dom svikit ett löfte..Om man vart otrogen flera gånger e det nåt som e fel i förhållandet eller så e det otrogne personen i fråga inte riktigt mogen för ett seriöst förhållande.
Jag har aldrig varit ett seriöst förhållande där nogon varit otrogen mot mig=behandlat mig SÅ illa men skulle jag råka ut för det så garanterar jag hus-i-helvete & den andre kommer V-E-R-K-L-I-G-E--N få veta att han lever..så det så!
Skulle jag sen vara (dum nog) att ta tillbaka honom då skulle jag aldrig mer lite på honom..så vad e poängen med det förhållandet då?
Jag tror inte heller att folk ändras över en natt..Om man blir tillsammans med nån som har/hade tjej/kille medans man träffades skulle jag känna mig osäker på om jag bara var/är ett rebound-förhållande & att denna person möjligen skulle kunna göra samma sak mot mig som mot sina förra tjej..Börja träffa nån annan medans han dejtar mig =(
Kalla mig paranoid, själv föredrar jag realist!
Men en sak e säker, ärlighet varar längst & jag använder mig ALLTID av den...såvida inte den vita lilla lögnen e bättre för den andra personen att höra!


Inga kommentarer: