7 juli 2009

Vem ljuger DU för?

Det finns ju dom som ljuger..för sina kollegor, vänner, familj, läkare, pressen, advokater, lärare, med flera..OCH kanske allra mest för sig själva!
Och jag e det sist nämnda, jag ljuger för mig själv..& har gjort det ganska länge nu, sen slog det mig på bussen hem idag, jag har ljugit om att jag e arbetslös, för det e jag inte!
Jag flyttade hem förra juni..& började jobba på caféet i juli t.om september..i oktober (förra året) började jag jobba på "dansbandskampen" + en massa extra på eztrad (klädbutik).."Dansbandskampen" slutade ju i december men på eztrad har jag hängt kvar ett tag nu..som extra personal förvisso men har alltid lyckats få nåra pass i månaden + har varannan lördag som fast tid.
MEN jag tog ju egentligen min examen i december (2008) & fr.om januari 2009 skrev jag kontrakt med eztrad..så egentligen e jag ju inte så arbetslös som jag tror dock har jag ingen fast heltidstjänst & det e ju det jag vill ha..men i Stockholm & med kontorstider helst..& slippa jobba i butik för att serva kunder..
Detta borde ju oxå se bra ut när jag söker jobb, det faktum att jag e inte e långtidsarbetslös/sökande (6 ynka måander räknas lång som)..Har man ett jobb e det väl lite lättare att få ett nytt vaa?I hope so iaf.

Inga kommentarer: