20 juli 2009

Vilket jobb ska man ha om man inte vill bli utskälld PÅ jobbet?

Jag tror inte att jag e lämpad för att jobba i butik egentligen, jag blir så j*vla trött på alla sura/dryga/irriterande/gnälliga kunder BLÄÄÄÄ!
Klädbutik e dock bättre än skobutik (finns säkert flera exempel) men i en skobutik måste kunden ha/få hjälp typ hela tiden då det oftast bara finns en sko ute i butiken att prova & eftersom dom flesta har 2 fötter krävs 2 skor vilket beyder att man som expedit måste springa som en skållad råtta för att hämta ett helt par MEN i klädbutik sköter sig dom flesta för sig själva, ibland får man e fråga om färger, pris eller storlekar that's it!
Dock känner jag inte för att jobba i butik då man vid tillfällen kan bli utskälld för no reason/utan anledning.
Bara så sent som igår kom en kärring-j*vel fram till mig & tyckte att våran butik var en "oförskämd butik som inte tänker på korta människor då våra kläder e skyltade så högt", men vi måste ju hänga vissa kläder så, för att passa in snyggt i butiken & med andra kläder OCH för att få plats helt enkelt. Jag sa dock att "personalen e ju här för att hjälpa så fråga mer än gärna efter hjälp så fixar vi ner plagget" & då sa kärring-puckot "att det e genant"..GENANT..att be en expedit/en av personalen om hjälp..Alltså vad e det med dessa åldringar i dagens samhälle?
Nää, butik e nog egentligen inget för mig..Man tar aldrig med jobbet hem fysiskt MEN IBLAND psykiskt eftersom man kanske går därifrån förbannad ahhhhhhhh =(

Inga kommentarer: