6 augusti 2009

Sluta pilla

Jag undrar varför folk ska pilla på bebisar (särskilt i fejjan)?Särskilt okända människor..What's up with that?
En vän till mig har precis fått barn & häromdagen paraderade hon genom stan med bebben i vagn & en bekant dök upp & stannade för att prata med henne & titta på bebisen, denna person hade med sig 2 vänner som var trevliga & presenterade sig för oss..MEN som sen skulle börja pilla på bebisen som låg där (försvarslös) i sin vagn..Extra illa e det nu med tanke på svininfluensan som hägrar, inte kul att smitta en liten bebbe..eller nån annan heller för dem delen!
Om jag får barn ska INGEN få pilla på denna..Utom familj, vänner & MÖJLIGEN bekanta..men ingen vilt främmande människa eller nån som jag inte känner så väl..
Jag kommer ha "se men inte röra"-policyn, den brukar funka i dom flesta andra lägen =) haha

Inga kommentarer: