27 september 2009

Anna Anka

Överallt kan man läsa om detta "fenomen" med det smått komiska namnet Anna Anka (Paul Ankas svenska fru, för den som missat det) och jag vill inte vara sämre..så nu skriver jag ett litet inlägg om den kära lilla Ankan =)
Anna Anka är för svenskarna vad marmite är för britterna, you love it..or you hate it! Och folk ÄLSKAR att hata Anna Anka..och dom Hatar att älska henne..Jag är varken för eller emot, då jag missade det första avsnittet av Svenska Hollywoodfruar missade jag oxå Anna Ankas numera klassiska kommentarer om både det & det andra (för hon har åsikter denna kvinna!)
Jag tycker bara att Ankan e så härligt osvensk..Hon livar upp i detta tråkiga Jante-lags-land, mer Ankor åt folket helt enkelt!
Det e uppfriskande med frispråkiga kändisar som säger vad dom tycker & tänker & skiter i vilka som blir sårade & vem dom "trampar på tårna" en vanlig svensson skulle ju aldrig kunna göra nåt sånt för då åker man väl dit & får böter eller nåt MEN kändisar dom kommer ju undan med allt..t.om med mord (OJ Simpsson t.ex..Han blev friad för det men han har åkt fast för rån nu..!)
En annan frispråkig "kändis" e ju Katrin Zytomierska (fd Schulman) & hon e oxå lite som marmite (you love it or you hate it) Jag tycker Katrin e grym..oftast..ibland inte men ofta skriver/säger hon vettiga grejjer..Läs hennes blogg HÄR!

Inga kommentarer: