11 september 2009

Ögonbryn

I mina tidiga tonår började jag noppa/plocka mina ögonbryn...& lyckades även med det helt möjliga att plocka sönder dom =( Ett vanligt fenomen hos många tjejer (& killar?!)
Jag har målat, färgat & fyllt i dom..men inte alltid varit nöjd & det e inte förrän nu som dom äntligen växt tillbax till en shape som jag e nöjd med..& det har tagit mig mååååånga år att få dom "normala" igen..
Folk borde vara mer varsamma med hur man plockar sina ögonbryn, hade en kompis som helt förstörde sina, inte snyggt & en känner en annan som rakade bort HALVA brynen för att hon "hört" att då skulle dom växa ut/tillbaka i en ny snyggare form hmm..Det var ju en lögn, stackaren som gick på det!
Man ska rent allmänt vara rädd om sina ögonbryn för deras funtktion är att skydda ögat!
Här följer någar exempel på bra/dåliga/fula/snygga/naturliga bryn:
Sönder plockade bryn är verkligen ingen snygg look =(

Målade ögonbryn när dom e som värst =/
Frida Kahlo har ETT enda ögonbryn..Inte snyggt men hennes trademark!
Pamela Andersom har tunna tatuerade (tydligen?!) ögonbryn, inte snyggt!
Brooke Shields bryn naturliga & ganska oplockade men det funkar.
Megan Fox..med snygga välformade & fullt synliga bryn..nice look!

Inga kommentarer: