2 september 2009

Sicko

Jag e hemma magsjuk (fortfarande) Skulle jobbat extra idag med pallade inte att kliva ur sängen, j*vla mage..Nu måste jag boka tid hos läkaren pronto för så här illa har det inte varit på länge & det känns ruggigt ombekvämt, magknip när det e som värst =(
Ligger i sängen & kollar på en massa my name is Earl-avsnitt (det e bra) ska väl ta & kolla på den där Watchmen-filmen om jag orkar, den e så lång..
Min rubrik Sicko (om Amerikas bristande hälso/sjukvård) e en bra dokumentär gjord av kontroversiella Michael Moore (han har även gjort dokumentärerna Bowling For Columbine, Fahrenheit 9/11 & skrivit boken Stupid White Men)
Jag rekommenderar starkt alla hans dokumentärer, dom e bra men väldigt åsiktsfulla..Och jag e lite smått glad att jag inte bor i USA även om jag gärna drömmer mig bort både till New York, Miami & Los Angeles MEN tror att USA inte e så kul att bo i..om man e fattig, sjuk, invandrare & allmänt inte passar in i samhället + att det styrs/HAR styrts av ett gäng idioter i åratal!

Inga kommentarer: