24 september 2009

Stämma SJ

Jag undrar om man kan stämma SJ?eller e det så himla typiskt Ameriskanskt..att stämma folk till höger & vänster..Iaf, jag borde åtminstone KLAGA på SJ, dels för att dom skyltar så j*vla dåligt på sina tåg om vilka vagnar som e hund-vagnar..Sitter man fel blir dom tokiga på tåget & det e ju egentligen deras fel att dom inte direkt hänvisar till vilken vagn..Står man längst fram vid perrongen kan du ge di f*n på att den där j*vla hund-vagnen e längst bak & då måste man i alla fall gå igenom hela tåget..För gå längs perrongen till sista vagnen HINNER man INTE för då hinner tåg-h*elvetet åka & man får vänta en timme till nästa tåg (Flen-Sthlm, Strängnäs-Sthlm)
Och andra klagomålet kommer här; i lördags när jag gick på tåget & hamnade jag ju inte i rätt vagn (skulle ju till hund-vagnen) utan blev tvungen att gå emellan vagnarna & kupée dörrarna visar sig vara tunga som f*n & jag har mycket att kånka & bära på + en hund i famnen & när kjag väl får upp dörren tappar jag greppet & dörren slår tillbax rakt på min hand & det gjorde riktigt ont kan jag säga..Kunde inte röra handen ordentligt första dagen & andra dagen var det fortfarande öm & nu 4 dagar senare ar jag ett stort blåmärke på framsidan av handen..Borde jag inte stämma SJ?

Inga kommentarer: