24 oktober 2009

Dansbandskampen...

Som om jag kunde hålla mig bort från bloggen..Knappast, hade tänkt en facebook/blogg-fri helg men ICKE både loggat in på fejjan & nu bloggen..
Kände att jag ville skriva ett litet inlägg..om dansbandskampen..
Nu drar ju nämligen den igång igen (dansbandskampen alltså) & i år är jag INTE med & jobbar & det är jag j*vligt tacksam för, att jobba med otrevliga människor samtidigt som man typ stressar ihjäl sig är ju inte höjden av hur en lördag-kväll ska spenderas enligt mig..Inte höjden om hur man ska ha det på jobbet för övrigt heller =/
Jobbet var/blev stressigt eftersom dansbandskampen förra året blev en succé & vi var grovt underbemannande kvällen som satte fart för alla framtida dansbandsaftnar, den kvällen kände jag att jag INTE ville vara med längre =/
Jag jobbade som bartender & stod den lördagkvällen (i slutet på november tror jag det var) i baren från start runt kl 17:00 fram till stängning ca 02:00, sen skulle det städas..Jag var hemma efter kl 04:00 ( det var hemskt) Jag var helt j*vla slut & hade värk i kroppen (efter tunga lyft= öl-backar) & låg i sängen i typ 2 dagar efter det jobb-passet.
Till råga på alla det så var min ena kollega helt j*vla dum..Så då fick jag nog av dansbandskampen..Hoppas att årets personal är mer förberedd och att dom är flera som jobbar..särskilt i barerna..
VIP-baren var skit den med, en massa dryga svenska b-komiker/kändisar som stod & hängde med dom uppträdande dansbandens familjer, inte roligt alls!
I år ska jag inte en kolla på dansbandskampen...hmm..kanske lite då..han ena jurymedlem e ju ganska så kul faktiskt..

Inga kommentarer: