26 oktober 2009

Döden

Det måste vara hemskt att veta att man ska dö!
Jag menar alla ska vi dö men förhoppningsvis vet man inte när..& förhoppningsvis blir man riktig gammal innan det är ens tur att kola vippen..& förhoppningvis får man vara frisk ända in i det sista..MEN så finns det som som är dömda, som på förhand får veta att nu är du inne i sista slutskedet av ditt liv..Du har bara X-antal månader kvar att leva..Vill man då att det går snabbt?Eller vill man att det drar ut på tiden?Pratade med min vän Jannica om det igår & alla vill väl leva (typ alla..uppenbarligen inte såna som tar sina egna liv men bortsett från dom) & då vill man väl inte att det går snabbt?!Och det må vara sant men om man är okapabel att göra saker sin sista tid, ligga som ett j*vla kolli på sjukan, vill man då att tiden går sakta?Jag vet inte & jag hoppas att jag aldrig får veta det heller..Life is precious!(Min mamma har nämligen en väninna som ligger för döden..det är hemskt tragiskt alltihopa..)
Det sägs ju att hoppet är det sista som överger en människa..är det verkligen så?Om man håller kvar vid det, lever man längre då!?Eller ger man upp hoppet om man inget kan göra?
Jag tänker så mycket på livet & döden, ännu mer nu sen min kusin dog i april i år..bara 22 år gammal, livet är så orättvist på många vis..
Det finns dom som dör innan dom ens fått leva =(
Andra glömmer bort sånt som är viktigt i livet & det e viktigt att inte glömma..Man måste ta vara på varandra, på tiden, på livet & man måste ta vara på sig själv!
Låten Sunscreen (med Baz Lurhmann) man blir kanske lite deppig men texten är vettig..den handar om livet & sånt som berör livet..Den e fin men lite sorglig oxå..tycker jag!
LÅT HÄR!
TEXT HÄR!

Inga kommentarer: