15 oktober 2009

England

Man behöver egentligen inte sakna så mycket med England i Sverige..Det mesta finns ju här med..typ affärerna: Topshop, Oasis, Warehouse, Accessorize mfl..Dock inte Primark som jag kan sakna ibland..
I alkoholväg finns ju Strongbow..& New Castle Brown Ale (för den som gillar öl) en massa annat..tack för det, systemet =)
Det flesta godissorter e ju typ samma i båda countries förutom att salt & vinäger chips inte finns..Men så finns ju varken chips med räksmak, ketchupsmak & Worcestersåssmak heller & tur f*n e väl det.& med räksmak menar jag inte dom där prawn-crackers man kan få på Kina/Thai-ställen, nä chips som smakar som räkor..VIDRIGT =(
Skulle man nu sakna mat/godis/snacks/tidningar/böcker så finns ju faktiskt the English Shop på media..dom har lite smått & gott av det som e brittiskt..

Det som jag saknar e ju då'rå Primark för det e "cheap and cheerful" = billiga klädersom håller en säsong..Liksom modet gör eller hur!?Sen slänger man iväg det eller gömmer det i garderoben hehe..
Musik+klubb-livet saknar jag med men det finns potential här hemma MEN det jag saknar allra allra mest med England (London) är alla mina vänner...Love them/Miss them..jätte mycket!!

Inga kommentarer: