14 oktober 2009

Kvarteret Skatan


Jag fick säsong tre av Kvarteret Skatan (komediprogrammet INTE teaterföreställningen..) av min lillesyrra i julklapp för typ 2 år sen & jag kollade på det..tyckte programmet var ok men det som slog mig var att musiken i porgrammet var stundtals sjukt bra!
Titelspåret är bandet Human Leagues låt Being Boiled (bra låt) MEN i ett av avsnitten var en låt med Vitalic med: Newman värsta bra electro-låten..Frågan är bara?!Vad gjorde en låt av sån kaliber i ett komdiprogram från SVT?Hmm..denna schyssta låt hör ju hemma på ett dancefloor på nån bra minimalistisk house/electro klubb i London..(Jag vet..för jag har varit där...& dansat till denna!)
Tror även att artister som Mylo, Ladytron, Kraftwerk & Mr Oizo haft låtar med i serien..Sjukt bra men oxå sjukt skumt..Kanske går den sortens elektroniska dansmusik ihop med svensk humor?!

Inga kommentarer: