30 oktober 2009

Världens sämsta flygplatser

Aftonbladet listade häromdagen världens sämsta OCH bästa flygplatser!
LISTAN HAR NI HÄR!
Heathrow (London) hamnde på båda, lustigt nog..Även fast jag bodde i London under ganska så lång tid så har jag ALDRIG flugit från Heatrow, jag gillar ju budgetflyg & Ryanair duger gott år mig..Fast jag e glad att jag flög med SAS från Frankrike!
Dom flygplatser jag var mest på i England var ju Stansted (vilken är att föredra) & Luton (vilken INTE är att föredra, denna flygplats är hemsk & tråkig)...
Dock är Charles De Gaulle i Paris den värsta flygplatsen jag varit på..so far..Men då jag planerar att resa mycket så förväntar jag mig så klart värre men med tanke på hur Paris är som stad så borde ju flygplatserna hålla lite högre standard men icke..
På Charles De Gaulle har man nog inte inrett/byggt om/renoverat sen 70-talet, kändes som att bli förflyttad tillbax i tiden..& det fanns ingenstans man kunde äta där (jag & min syrra kom dit sen eftermiddag/kväll & hittade inget öppet matställe), dom hade ingen bra taxfree-shop som man kunde handla i innan boarding OCH personalen pratade ingen eller väldigt dålig engelska..Kändes lite udda att vara på en ganska stor internationell flygplats där personalen inte pratade engelska, borde vara ett måste inom Europeiska flygplatser tycker jag!
Coolaste flygplatsen måste nästan vara Princess Julia International Airport på karibiska ön Saint Martin VARFÖR??Jo, därför att öns korta landningsbana ligger precis bredvid en strand där alla väntar på att få se planen landa på ön, dom flyger precis över med bara några meter..Ser coolt ut, jag vill åka dit!
SE BILDER HÄR!
SE KLIPP HÄR!

Inga kommentarer: