23 november 2009

2009 dödens år

Året 2009 började ju som bekant inte så bra då min kära lilla Gizmokvack försvann kl 00:10 (10 min in på det nya året) Han smet ut när en dörr öppnades & sprang rakt ut i december mörkret (OCH kylan) när en smällare gick av..12 timmar var han borta men han hittades oskadd som tur var!
Då tänkte jag att med en sådan dålig start på året så kan det väl bara bli bättre..MEN icke!
Jag har inte hittat jobb eller bostad i Sthlm men värst e väl inte det utan det faktum att i april gick min kära kusin bort.
Vi är nära i min familj, när var små & min pappa jobbade (vilket han gjorde en hel del..som man gör man jobbar inom armén) så var det alltid mamma, jag, mina systrar, min farmor, faster & min kusin som hittade på grejjer på alla lov (sommar-lov, höst-lov, jul-lov) mamma har sagt efteråt att vi var som ett litet kollektiv..Min syrra & min kusin är ju lika gamla så dom var ju nästan som syskon så så klart tog det hårt på alla när han hastigt dog vi bara 22 års ålder =( Men tragiken slutar inte här..Min mammas kollega & mycket goda vän insjuknade hastigt i en tumör & dog bara 2 måander efter upptäckten av denna (i oktober) & igår fick jag reda på att mina goda vän Darias mamma oxå gått bort..i en hjärntumör som hon kämpat med i över ett år..
2009 har med andra ord inte varit ett bra år..

Inga kommentarer: