15 november 2009

Hiss eller Diss del 2

Renging söndag, kan det vara ett tristare avslut på veckan med en dag som denna?Så jag inläggs-bombar bloggen istället, kul vaa!?Sol i sinnet helt enkelt =)
Idag vet jag 3 pers som fyller, så alla fick likadana sms i morse, skit bra så jag slapp skriva 3 olika hälsningar..Tror inte att jag känner flera som fyller på samma dag faktiskt, möjligen 2 st men inte 3 eller flera..
Nu tänkte jag tänkte dissa snarare än hissa här på bloggen..
Jag dissar 2 av mina så kallade vänner för gott nu..Orkar inte försöka bestämma fika-träffar (PÅ mitt initiativ) som aldrig blir av, skicka flera OBESVARADE mail/sms (höra av mig) eller engagera mig i våran vänskap längre, särskilt inte där dom inte gör det!
Sporadisk kontakt duger för mig om ens det, jag har andra bättre vänner som jag hellre lägger ner tid, energi & engagemang i, så det så!
Kan väl hissa mina resterande vänner i stället, ni vet vilka ni är..och ni är BÄST helt enkelt!

1 kommentar:

Helen sa...

Håller med dig till fullo! Vänskap handlar om att ge och ta. Vi är vuxna människor och kan faktiskt välja bort de som suger energi av oss. Behåll den energin till dig själv eller som du säger, lägg den på den vänskap som man verkligen vill vårda.

Man kan inte skylla på att man inte har tid att höra av sig. Man kan skicka ett mess medan man sitter på toa och skiter! Räcker med ord som "tänker på dig".
Klarar man inte det kan man fan undra...