3 december 2009

Bakom ryggen eller rakt i ansiktet?

Jag undrar vad andra säker bakom ryggen på mig, inte för att jag alltid bryr mig MEN det skulle vara roligt att veta..Bra eller dåligt!
Jag vet ju att dom flesta man känner pratar om en när man inte e där (om ens namn dyker upp alltså, inte så att jag är ett hot topic som ALLA pratar om JÄMT) eller man blir pratad om om man just umgåtts/setts nånstans & det e då undrar jag vad folk egentligen tycker om mig, vad dom kan tänkas säga!
Ännu bättre är det dock om man få reda på nått positivt som ens vänner tycker om en..Dels för att det är ju den man är men man kanske inte alltid tänker på det som ens vänner gör..MEN oavsett vad så kan man ju inte ändra på den man är..eller hur?
Jag vet t.ex att 2 av mina vänner tycker att jag är en sån som säger vad jag tycker & tänker & som säger till om jag tycker nåt är fel/orätt dock har ju detta POSITIVA sagts till mig/to my face av dessa vänner & inte bakom ryggen =)
Min kära vän Cajsa är ju "the voice of reason/reasoning" & det har jag sagt till henne och inte bakom ryggen på henne, detta anser jag oxå är nåt positivt för Cajsa (journalist som hon är) ser INGA problem i grejjer, hon har alltid en BRA åsikt om saker & ting & ett väldigt bra resonemang, jag önskar att jag hade den kvaliteten istället för att se problemen innan lösningen..Jag vet ju att det kommer lösa sig MEN inte innan man stöter på problemen..Dumt tänkande av mig!
Sen har jag vänner som alltid är positiva & som jag aldrig sett arga, skum tycker jag men det finns väl dom som inte blir arga då!
Har en vän som genomgått en personlighetsförändring, TILL DET POSITIVA kan jag säga..
Dåliga kvaliteter hos en vän är följande: småaktighet, snålhet (i vissa sammanhang är snålhet ok men om det kännetecknar hur denna person är så är det bara pinsamt!) löngare, skitsnackare & svikare..Det värsta som finns är ju folk som säger en sak till dig & nåt helt annat till nån annan, har ertappat vänner genom detta, inte att rekommendera man kan förlora vänskap på detta vis!
Jag hoppas dock att mina vänner inte anser att jag är något av ovanstående utan snarare en snäll, rolig och smått galen person som kanske tänker lite för mycket ibland (ältar vissa grejjer till förbannelse) & som har ett pessimistiskt stråk som dock inte påverkar vänskapen negativt, eller har jag fel?

Inga kommentarer: