8 december 2009

BITCH

Ordet bitch är ju en lustig sak egentligen.Man kan säga bitch till nån som man inte gillar när man anser att denna person är dum-i-huvudet t.ex men en bitch kan vara många saker..Rent generellt så har väl ordet en negativ klang.
Under min tid i London tyckte min kära vän fröken Knight (tror jag det var!?) att det fanns dom som skulle behöva gå lite i min bitch-skola , jag är dock ingen bitch i det sammanhanget att jag är otrevligt UTOM mot den/dom som förtjänar det..Vad fröken Knight menade var att fler människor borde kunna säga vad man tycker & tänker OCH stå upp för sig själv..fast på ett bra sätt men ändå så att folk fattade att man menar allvar..(Så tolkade jag det iaf..) Och om det är vad en bitch är så är jag väl det..helt klart!
Dock är betyder bitch (på engelska) hona/tik/kvinnlig hund..Jag visste inte detta förrän för typ 5 år sen..MEN för ca 12 år sen ställde jag ut min dåvarande hund Inka (R.I.P) & den kvinnliga domaren var Engelsk & hon kallade min hund för bitch hela tiden..& jag fattade aldrig varför..det gör jag nu haha..
(Man kan ju oxå använda ordet dog om man vill klanka ner på en kille; "he is such a dog"/typ "han är ett sånt svin" t.ex dog betyder ju som alla vet hund..men det betyder oxå han-hund)
Det finns ju e hel del "förklaringar" till vad bokstäverna i bitch symboliserar (lite som att ADIDAS står för All Day I Dream About Sex..minns ni den?! haha) BITCH= Beautiful Intelligent Talented Creative Honest så det så! (C:et kan oxå stå för chick, cool,cunning, cute, charming & H:et kan stå för hot, honey, horney..med mera..med mera..VÄLJ SJÄLVA!)

Inga kommentarer: