16 december 2009

Snöstorm, förlorat bagage & Arlanda-hat!

Kom ju hem till Sverige iår..& f*n vad det har snöat, folks..När jag lämande Sweden-land i fredags var det ju inte ett spår av snö & nu e hela landet (åtminstone) Södermanlands län täckt av snö...i hate it!
Men min dåliga Sverige comeback började i luften över Skavsta..pg av snöovädret satt vi fast en halvtimme i luften över Skavsta flygplast INNAN det blev bestämt att vi blev tvugna att åka till Arlanda i stället..(Och min stackars pappa som väntade på Skavsta).
På Arlanda blev vi sen sittade fast i planet vid gaten som var översnöad i över närmare 45 minuter..Planet var j*vligt varmt oxå..& jag kom av bland som siat också för att jag satt långt bak i planet men det var baraför att det var enbart framdörrara på planet som öppnades för alla resenärer...När jag väl kommer fram till bagage-bandet e det nästan tomt MEN min resväska e inte där..Den har tydligen inte blivit lastad eller hamnat fel..så j*vla typiskt, alla mina inköpta julklappar, nya Primark-grejjer, mitt smink & min högt älskade GHD-plattång låg där i =(
Jag hoppas dock att den kommer till rätta..
Men så var man fast på Arlanda..Gick gratis bussar tillbax till Nyköping men inga in till Stockholm city så den resan fick man betala själv (j*vla snikna Ryanair)..Dock ville jag inte sitta på en sketen buss i 45 min så jag hostade upp 240 spänn för åka på Arlanda Express som tar 15 min (240 spänn ÄR ETT RÅN för denna korta tripp!).
Personalen på Arlanda var inte särskilt trevliga eller hjälpsamma heller så himla skumt att dom fått ett eget TV-program, kommer bojkotta skiten från & med NU & tänker undvika att flyga från den flygplatsen..
Jag tycker INTE att det är så kul att vara tillbax till Sverige...& har funderat i banorna på att flytta tillbax till London igen..(Men då måste jag ju flyga från Alanda eftersom jag tar med Gizmo, skit oxå!)
Saknar alla mina god vänner där borta...& allt det roliga MEN jag får inte glömma att det blir vardag även i London..
Men vad göra?Hittar ju inte späännande jobb här...HJÄLP MIG!
Och vädret gör ju inte saken bättre..Jag HATAR snö..& snöstorm!
Julmiddag med jobbet ikväll, det borde muntra upp mig litegrann.....

1 kommentar:

Johannes Lundberg sa...

Samma här.. Min fru kom för att fira jul med mig här i Sverige. Nu är det snart en vecka sedan hon kom men något bagage har vi inte sett till och när vi ringer till Arlanda möts vi bara av telefonsvarare.. Helt värdelöst! Finns ju en webbsida där vi kan se om de hittat vårat bagage men man har ju ingen aning om de alls jobbar för att hitta bagaget eller om alla tagit ledigt över jul.. Hur jävla svårt kan det vara att hitta en resväska när hon mellanlandat en gång i Finland innan hon kom till Arlanda?!